tirsdag den 16. marts 2010

Som skudt ud af en skraldespand!

Dystre digtere

Dejlige damer

Danske dåser

Døde duer

Dullede dimittender

Raske digte

Rider ranke

Sløj poesi

Varmer bænke

har klemt hver en tone ud ad mine ord

renset dem for al vrede

plastret dem til

med klæbrig vat

lige linjer

lyver

længst

Af brækkede bogstaver

Kommer sætninger i gips

af knækket ord

kommer flækket poesi

lad mig brække nogle bogstaver

og putte dem i noget gips

lad mig støbe nogle sætninger

og brænde dig en omgang

flækket poesi

lad mig knække nogle bogstaver

og putte dem i noget gips

lad mig støbe nogle sætninger

og give dig min helt egen

form for flækket poesi

Bogstaver i gips

Ord i sprit

Luftbåren poesi

Bogstaver der bløder

Ord der vræler

Digtere der klipper strengen over

Digtet er et tavst brøl

digte der hyler i natten

Ligner små lam

Der bræger om dagen

Digteren

Er i virkeligheden

Et får i ulveklæder

Ingen kommentarer:

Send en kommentar